مقاله

آشنایی با انواع چشم دزدگیر اماکن

آشنایی با انواع چشم دزدگیر اماکن با مراجعه به بخش چشم دزدگیر اماکن  می توانید انواع مدل چشمی دزدگیر ها را در فروشگاه برتا الکترونیک مشاهده نمایید و جهت مشاوره و خرید می توانید با شماره تلفن های 02166340284 | 02166341625 | 09125015945 | 09123962507 تماس حاصل فرمایید.

چشمی دزدگیر اماکن چیست ? چشمی دزدگیر اماکن یکی از مهمترین بخش دستگاه دزدگیر اماکن می باشند. چشمی دزدگیرها یا سنسورها از اهمیت ویژه ای برخوردارند. اگر تکنولوژی هایی که در چشم دزدگیرها عبیه شده است، با کمترین خطا و با تنظیم حساسیت انجام گیرد، می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند و به این وسیله ورود غیر مجاز به محیط را تشخیص دهند و حتی توانایی تشخیص حیوانات خانگی راداشته باشند، تا در این صورت آژیر را به صدا در نیاورد.

آشنایی-با-انواع-چشم-دزدگیر-اماکن

آشنایی با انواع چشم دزدگیر اماکن

چشمی دزدگیررها با توجه به مکان مورد نیاز جهت حفاظت مورد استفاده قرار گرفته می شوند. انواع مختلفی برای چشم دزدگیر وجود دارد:

1- چشمی دزدگیر سیمی 2- چشمی دزدگیر بی سیم

امواع دیگری از چشمی‌ دزدگیر ها وجود دارد که بر اساس عملکرد آنها دسته بندی می شوند.:

چشمی‌هایی که براثر مشاهده محرک فعال می‌شوند و چشمی‌هایی که به حرکت واکنش نشان نمی‌دهند.

چشم وزنی ها سنسورهای ارتعاشی هم نوع دیگری از چشمی دزدگیر اماکن وجود دارند. ( معمولا در محبط هایی که حیوانات خانگی نگهداری می شوند مورد استفاده قرار میگیرد که هشدار کاذب دریافت نکرده)

چشمی‌های ارتعاشی، چشمی هایی هستند که در هنگام ارتعاش و لرزش اعلام گزارش می‌کنند.

انواع چشمی حرکتی دزدگیر

چشمی حرکتی PIR :

این نوع از چشمی مادون قرمز یا همان چشمی حرکتی PIR از رایج‌ترین سنسورها می باشند؛ با تشخیص ورود غیرمجاز، دستگاه دزدگیر اماکن را فعال می‌کند. این چشمی با تابش موج فروسرخ منابع گرمایی محیط را شناسایی می‌کند. از این مدل چشمی دزدگیر برای اماکنی که اشیاء قیمتی نگهداری میشود و تردد در این اماکن کم استقابل استفاده می باشد.

چشمی حرکتی ماکروویو :

این نوع چشمی با ارسال موج و بررسی بازگشت آن به منبع، تصویر محیط تشخیص داده می‌شود.  بعد از آن هرگونه تغییری که منجر به از بین رفتن این تصویر شود به معنی ورود غیرمجاز تلقی شده و اعلام‌خطر می‌شود. و می تواند مکان وسیعی را پوشش دهد.

بیم خطی :

سنسورهای لیزری یا همان بیم خطی نیز نوعی چشمی دزدگیر اماکن محسوب می‌شوند که به‌وسیله خطوطی نامرئی حرکت انسان را تشخیص می‌دهند. این نوع چشمی به‌وسیله سه الی چهار خط لیزری که از دو ستون دزدگیر ساتع می‌شوند، کار محافظت از محیط را انجام می‌دهند.

چشمی وزنی دزدگیر :

این نوع از چشمی دزدگیر عملکرد آن به این صورت است که هر حرکتی را ابتدا شناسایی و تحلیل می کند و بر اساس وزن تشخیص می دهد که جسم مورد نظر انسان، حیوان خانگی یا جانور موذی است. اگر منشا تحریک چشمی انسان نباشد چشمی وزنی به پنل مرکزی هشدار نمی دهد و بدینوسیله خطای کاذب کمتر اتفاق می افتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *