مقاله

سیستم های امنیتی و حفاظتی

سیستم های امنیتی و حفاظتی به مجموعه ای از تجهیزاتی است که جهت حفاظت، ایمنی اماکن، وسایل نقلیه، افراد و … مورد استفاده قرار گرفته می شود. و همچنین میتوان به این صورت گفته شود که سیستم های امنیتی و حفاظتی اماکن و خودرو معمولا برای نظارت و جلوگیری از سرقت فضای داخلی و یا خارجی استفاده می شود.

از مهمترین کاربردهای سیستم های امنیتی و حفاظتی اماکن و خودرو میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش امنیت یک مکان
  • افزایش ایمنی پارکینگ ها و خودروها
  • کاهش جرم و جنایت
  • کاهش و جلوگیری سرقت اموال موجود در اماکن و خودرو
  • و خیلی موارد دیگر ….

اولین سوالی که در ذهنتان خطور میکند، این است که سیستم های امنیتی و حفاظتی اماکن (محل سکونت، محل کار و خودرو و همچنین افراد) به چند دسته تقسیم میشود؟  همانطور که میدانید تجهیزات امنیتی از تنوع بالایی برخوردار هستند. ما در اینجا مهمترین تجهیزات سیستم های امنیتی و حفاظتی را نام میبریم:

  • دوربین مدار بسته
    دزدگیر اماکن
    سیستم اعلام حریق
    درب های اتوماتیک
    ردیاب خودرو
    دزدگیر خودرو
    ریموت کنترل و ….

تجهیزات نامبرده نقش پر رنگ و کاربردی متفاوت متناسب با نیاز و مکان مورد استفاده در حفظ امنیت ما دارند. برای استفاده از سیستم های امنیتی نام برده شده، میتوانید برخی را خودتان نصب کنید یا به مجموعه برتا الکترونیک بسپارید، این مجموعه با کادری مجرب و حرفه ای در تهران و شهرستان ها آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی میباشد.

در ادامه این مقاله به توضیحات مختصر به هرکدام از موارد فوق نامبرده شده میپردازیم:

دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته :

یکی از گزینه های کاربردی سیستم های امنیتی و حفاظتی اماکن، دوربین مدار بسته می باشد. این نوع دوربین ها یا سیستم های امنیتی و حفاظتی کاربردهای زیادی دارند که سعی میکنیم به مهمترین آنها اشاره کنیم:

  •   کنترل امنیت
    • بهبود کسب و کار
    • تعقیب نامحسوس مجرمین
    • کنترل مدیریت و بحران
    • کنترل ورود و خروج پرسنل و وسایل نقلیه
    • جلوگیری از وقوع جرم و جنایت
    • کنترل تخلف در فروشگاه ها و مغازه ها
    • کنترل ترافیک
    • کنترل تصاویر از راه دور
دزدگیر اماکن - berettaelectronic

دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن هم یکی دیگر از سیستم های امنیتی و حفاظتی اماکن کاملا پیشرفته به شمار می رود که به عنوان سیستم اعلام سرقت در مکان های خاص مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین می توان علاوه بر اعلام سرقت از آن به عنوان اعلام حریق نیز استفاده نمود. کارکرد دیگر دزدگیر اماکن در کل به این صورت میباشد که پس از نصب دستگاه و تجهیزات مورد نظر قبل از باز شدن درب منزل، محل کار، کارگاه، فروشگاه و یا به محض ورود و ایجاد کوچکترین حرکت در محیط به سرعت یک آژیر صوتی یا آژیر امنیتی که صدای مهیبی را ازخود تولید میکند به صدا درمی آید و همچنین در صورت امکان دستگاه به صاحب آن مکان تماس از طریق دستگاه گرفته می شود.

ردیاب یا جی پی اس

ردیاب

گزینه دیگر سیستم های امنیتی و حفاظتی اماکن، خودرو و اشخاص دستگاه ردیاب می باشد. ردیاب ابزاری است که با کمک ماهواره ها و گیرنده های ردیابی ( جی پی اس) میتواند هر موقعیت مکانی برای خودرو ها و یا اشخاص تعیین نمایند.

ردیاب یا GPS در دو نوع خودرویی (با سیم کشی- بدون سیم کشی) و شخصی (کودک- سالمندان- حیوانات) موجود می باشد.

ردیاب یا جی پی اس خودرو و موتورسیکلت

از دستگاه ردیاب یا GPS که جزئی از اقلام سیستم های امنیتی و حفاظتی می باشد. میتوان از دستگاه ردیاب استفاده های زیادی نمود که مهمترین آنها ردیابی خودرو استفاده جهت بالا بردن امنیت خودرو، سهولت در پیدا کردن خودروی به سرقت رسیده، نداشتن دغدغه فکری که درحال حاضر اتومبیل کجاست، قابلیت خاموش کردن خودرو و اعلام باز شدن درب خودرو به وسیله پیامک، شنود داخل کابین خودرو، تعریف کردن محدودیت سرعت نیز اشاره نمود.

ردیاب یا سیستم های امنیتی و حفاظتی خودرو را می توان بر روی انواع خودرو های سواری – خودروهای سنگین و موتور سیکلت استفاده نمایید.

ردیاب شخصی – پرسنلی

ردیاب شخصی را میتوان یک وسیله پرکاربرد دانست که بدون نیاز به سیم کشی براحتی در ابعاد کوچک قابل حمل می باشند. به وسیله دستگاه ردیاب شخصی میتوانید اطلاعات مربوط به مکان دقیق فرزندتان، سالمندان، حیوانات خانگی را در زمان واقعی به دست آورید. طور مثال: آیا فرزند شما در راه مسیر مدرسه است؟ آیا نگران گم شدن یا دزدیده شدن از حیوان خانگی خود هستید؟ آیا وسیله ارزشمند مانند گاوصندوق در منزل یا در محل کار خود دارید؟ آیا دغدغه نگهداری سالمند خود و اطلاع از وضعیت آنها را دارید؟  بهترین رویکرد استفاده از تکنولوژی بی نظیر ردیاب شخصی می باشد.

سیستم اعلام حریق

سیستم های اعلام حریق

یکی دیگر از سیستم های امنیتی و حفاظتی اماکن سیستم های اعلام حریق نیز می باشد.

مجموعه ای از تجهیزات اعلام حریق:

دتکتور دود، دتکتور حرارت و شعله و گاز که جهت تشخیص اعلام حریق و هشدار دادن از طریق آژیر و فلاشرها، تماس استفاده می شود. به وسیله این دستگاه میتوانید از بسیاری خطرات جانی و مالی جلوگیری نمایید. همچنین از سیستم اعلام حریق میتوان در منازل، مغازه ها، فروشگاه ها و همچنین محیط کارگاهی: کارخانه ها و انبار استفاده نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *