مقالات دوربین مدار بسته, مقاله

اطلاعات مربوط به دوربین مدار بسته

اطلاعات-مربوط-به-دوربین-مدار-بسته

در این مقاله هر آنچه مربوط به دوربین مدار بسته باید بدانید، وجود دارد. اطلاعات مربوط به دوربین مدار بسته به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مقاله همراه ما باشید تا با انواع و مزیت و کاربرد این سیستم امنیتی آشنا شوید.

مجموعه برتا الکترونیک در زمینه نصب و اجرای سیستم های حفاظتی امنیتی اماکن ، اعم از انواع دوربین مداربسته

 همچنین اجرای پروژه های شبکه های کامپیوتری با کادری مجرب و حرفه ای

در تهران و شهرستان ها آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

دوربین-مدار-بسته-چیست

دوربین مدار بسته چیست

دوربین مدار بسته (CCTV) به سیستم نظارت تصویری شناخته شده است. دوربین مداربسته جهت نظارت بر محیط کار و یا زندگی مورد استفاده قرار می گیرد تا به حفظ ایمنی محیط کمک کند. این وسیله امنیتی اطلاعاتی را مثل تصاویر و فیلم از طریق یک مدار بسته و کاملاً ایمن به دستگاه یا دستگاه‌هایی که به دوربین متصل هستند ارسال می‌کند.

دوربین مدار بسته در مکانهای زیر مورد استفاده قرار میگیرد:

شرکت ها، منزل، بانک‌ها، هتل‌ها، فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه ها، جواهر فروشی، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها، مراکز امنیتی و نظامی، جایگاه‌های سوخت کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و …

انواع-دوربین-مدار-بسته

انواع دوربین مدار بسته

انواع دوربین های مداربسته از لحاظ ظاهری

دوربین مدار بسته بولت

دوربین های بولت از نظر شکل ظاهری به شکل گلوله تفنگ است. این مدل دوربین مداربسته استوانه ای شکل هستند، با جنس بدنه فلزی در محیط های بیرون مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین از تکنولوژی IP66 برخوردارند که از باران و گردو غبار در امان باشند.

دوربین های مدار بسته دام

دوربین های دام از نظر شکل ظاهری به شکل گنبد است. از این مدل دوربین‌های مدار بسته در فضای داخلی استفاده می شود و مناسب فضاهای دارای سقف می‌باشند. جنس بدنه این نوع دوربین می تواند فلز و هم پلاستیک باشد. البته جنس بدنه آن‌ها  معمولا پلاستیک می‌باشد.

انواع دوربین مداربسته از لحاظ کارکرد

دوربین مدار بسته  آنالوگ:

دوربین های آنالوگ اولین نسل از دوربین های مداربسته می باشد که قابلیت نصب آسانی دارد. این مدل دوربین سیگنال‌های ویدئویی را به جای سیگنال‌های دیجیتال ۰ و ۱ ، به شکل امواج آنالوگ ارسال می‌کند.

دوربین مدار بسته AHD:

دوربین مدار بسته AHD انواع مختلفی در بازار دارند. با پیشرفت تکنولوژی دوربین های آنالوگ جای خود را به دوربین های AHD داده. این مدل دوربین های مدار بسته تکنولوژی انتقال تصویر بر بستر کابل های کواکسیال تا فاصله 500 متر میباشد. این تکنولوژی تا حد زیادی قادر به کاهش نویز رنگ و تولید تصویر بهتر در مقایسه با دستگاه های آنالوگ قدیمی میباشد.

دوربین های تحت شبکه یا IP

دوربین های تحت شبکه (Internet Protocol Camera ) انتقال و دریافت داده در آن از طریق بستر شبکه انجام می‌شود. کیفیت تصویر در دوربین‌های IP از 0.4 مگاپیکسل تا 30 مگاپیکسل می‌باشد. ارسال و انتقال اطلاعات در این نوع دوربین‌ از طریق کابل شبکه انجام می‌شود. ذخیره تصاویر در این دوربین‌های مداربسته به دو صورت استفاده از نرم افزار یا NVR صورت می گیرد.

پر استفاده‌ترین رزولوشن‌ در دوربین ip این دو مورد هستند.

۱. کیفیت HD یا 720P یا رزولوشن یک مگاپیکسل

۲. کیفیت Full HD یا 1080P یا رزولوشن دو مگاپیکسل

کاربرد دوربین مدار بسته

کلمه دوربین مدار بسته به انگلیسی closet circuit television و در اختصار CCTV می باشد. کاربرد اصلی آن سیستم های حفاظتی بوده، اما جهت سیستم امنیتی محدود نمی شود. به طور مثال نیروهای پلیس جهت پیشگیری از جرم و جنایت از دوربین های مدار بسته استفاده میکنند چرا که به وسیله این تکنولوژی می توانند کنترل دقیق و زنده‌ای از مکان‌های مختلف داشته باشند.

استفاده از دوربین مداربسته در بیمارستان ها

نصب این تکنولوژی مدرن در بیمارستان ها بسیار کاربردی است. از آنجایی که بیماران زیادی به بیمارستان ها مراجعه می کنند و اکثر بیماران وضعیت جسمانی مناسبی ندارند و یک سهل انگاری ساده ممکن است منجر به حوادث ناگوار و غیر قابل جبران شود.

نصب-دوربین-مدار-بسته-داخل-خودرو

نصب دوربین مدار بسته در خودرو

نصب دوربین داخل خودرو به راننده کمک می کند هنگام دنده عقب به افراد یا اشیاء برخورد نکنند. در حقیقت به عنوان همراهی مطمئن نقش قابل توجهی در حفظ امنیت دارد.

دوربین مدار بسته در ادارات جهت نظارت بر کارمندان

نصب دوربین مداربسته در ادارات جهت نظارت بر کارمندان کاربرد دارد. البته باید با آگاهی کارمندان صورت بگیرد و حقوق انسانی رعایت شود.

نصب-دوربین-مدار-بسته-مدرسه

دوربین مدار بسته در مدارس

نصب دوربین مدار بسته در مدارس یک امر ضروری است چرا که در صورت بروز حادثه، سرقت، جرم و یا رفتار غیر قابل قبول از دانش آموزان، می توان از تصاویر ثبت شده توسط دوربین مداربسته به عنوان مدرک استفاده کرد.

نصب-دوربین-مدار-بسته-در-طلا-فروشی

استفاده از دوربین مدار بسته در جواهر فروشی ها

امنیت در جواهر فروشی ها یک امر ضروری است. بنابراین دوربین مداربسته یکی از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای مغازه جواهر فروشی است.

دوربین مدار بسته جهت کنترل ترافیک

امروزه در اکثر کشورهای جهان از دوربین های مداربسته برای کنترل ترافیک وسایل نقلیه در سطح گسترده ای استفاده می شود

اجزای سیستم دوربین مدار بسته چیست؟

دوربین های مداربسته با ترکیبی از اجزای مختلف ساخته می شوند که از طریق کابل تصاویر را به جز دیگر انتقال می دهد. دریافت کننده تصاویر می تواند تصاویر را ضبط و نمایش دهد. براساس نوع سیستم انتخابی اجزا در انواع متفاوتی هستند.

اجزای سیستم دوربین های مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ: تصاویر را دریافت کرده و برای دستگاه DVR می فرستد.

دستگاه ضبط DVR : دستگاه DVR وظیفه دریافت، آنالیز، ذخیره سازی و ارسال تصاویر به نمایشگر را برعهده دارد.

صفحه نمایشگر: نمایشگر تصاویر را از DVR دریافت و نمایش می دهد. این نمایشگر می تواند تلویزیون یا مانیتور باشد.

هارد دیسک: هارد دیسک در دستگاه DVR دوربین نصب می شود و امکان ضبط تصاویر را به وجود می آورد.

منبع تغذیه یا آداپتور: دوربین های مداربسته معمولا 12 ولتی هستند. برای تبدیل برق شهر (220ولت) به برق 12 ولت باید از آداپتور یا منبع تغذیه با جریان مناسب استفاده کرد.

کابل تصویر RG59: کابل RG59 دسته ای از کابلهای کواکسیال است که در سیستم های مداربسته برای انتقال تصاویر دوربین مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل یا سیم برق: از سیم و کابل برق برای تغذیه دوربین استفاده می شود.

فیش و اتصالات: کانکتور ها یکی دیگر از اجزای سیستم دوربین مداربسته هستند. جهت اتصال کابل به پورت های ورودی دستگاه ضبط، از فیش های مخصوص دوربین مداربسته و اتصالات مربوطه استفاده می شود.

اجزای سیستم دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP

دوربین مداربسته تحت شبکه: دوربین مداربسته تIP تصاویر را دریافت کرده و اطلاعات آن ها را تحت پروتکل های استاندارد وارد شبکه می کند.

دستگاه ضبط NVR یا سرور : هسته اصلی سیستم مداربسته است و پس از دریافت تصاویر، آن ها را ضبط می کند و نمایش می دهد.

نمایشگر: نمایشگر به سرور یا NVR متصل شده و تصاویر دوربین های مداربسته را نشان می دهد.

هارد دیسک: هارد دیسک در داخل NVR نصب شده و وظیفه ضبط تصاویر را بر عهده دارد.

منبع تغذیه یا آداپتور: در صورتی که سیستم شبکه طراحی شده POE نباشد شما باید برای تغذیه دوربین ها از آداپتور یا منبع تغذیه استفاده کنید.

سوئیچ: سوئیچ ها به نوعی نقش انشعاب را در شبکه های کامپیوتری دارند و در سیستم های مداربسته شبکه هم به طور گسترده ای کاربرد دارند.

کابل شبکه: وظیفه اتصال دوربین های شبکه به سوئیچ و دستگاه ضبط کننده را بر عهده دارد.

کابل یا سیم برق: در صورت POE نبودن سیستم شبکه، برای اتصال دوربین های شبکه به برق مورد استفاده قرار می گیرد.

سوکت و اتصالات: برای اتصال کابل ها به تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای نصب دوربین مدار بسته

با نصب دوربین مدار بسته  می توانید از بسیاری از سرقت ها جلوگیری نمایید. امروزه سارقان از هر فرصتی جهت سرقت کردن استفاده می‌کنند. افراد از به سرقت رفتن وسایل منزل در زمان‌های که مسافرت هستند رنج می‌برند. چرا که زحمت زیادی برای تهیه وسایل منزل کشید‌ه‌اند. برای چنین مواقعی دوربین مدار بسته بی سیم در نظر گرفته شده است. اگر دوربین ها را در جای مناسب نصب کنید،  باعث می‌شود تا سارقان با دیدن دوربین‌های امنیتی، از کار خود منصرف شوند و پا به فرار بگذارند.

اگر قصد رفتن به مسافرت دارید و نگران به سرقت رسیدن وسایل منزل خود هستید، با خرید دوربین مدار بسته بی سیم به‌راحتی از منزل خود خارج شوید و بدون نگرانی از تعطیلات خود لذت ببرید. شما هر کجا که باشید، می توانید مکان مورد نظر خود را کنترل کنید. چرا که این نوع دوربین ها به اینترنت منتصل می شود و قابلیت مشاهده مکان مورد نظر با استفاده از لپ تاپ و یا موبایل خود را دارید و حتی می‌توانید با نصب اپلیکیشن‌های دوربین های مدار بسته بر روی موبایل خود، از راه دور تصاویر را به صورت زنده و آنلاین مشاهده نمایید همچنین به وسیله این تکنولوژی می توانید جرمی که یک سارق مرتکب شده را اثبات کنید.

اطلاعات مربوط به دوربین مدار بسته

امیدواریم مقاله اطلاعات مربوط به دوربین مدار بسته برای شما کاربران مفید بوده باشد.

فروشگاه برتا الکترونیک با سابقه کاری بالا، یکی از بزرگترین فروشگاه های پخش دوربین مدار بسته مفتخر است اعلام نماید، آماده ارائه مشاوره رایگان، خدمت شما کاربران عزیز می باشد تا خرید بهتر باتوجه به نیاز خود را تجربه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *