مقالات دوربین مدار بسته, مقاله

تاریخچه دوربین مدار بسته

تاریخچه دوربین مدار بسته را بدانیم: دوربین‌های مداربسته (CCTV) در سال ۱۹۴۲ توسط ارتش آلمان نازی برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد. حدود ۷ سال بعد در آمریکا سیستم‌های مدار بسته تجاری به بازار آمد با نام Vericon و جالب توجه است که استفاده از این دوربین‌ها نیازی به مجوز دولتی نداشته‌است.

اولین دوربین‌های تحت شبکه در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت “Axis” با استفاده از پایه نرم‌افزاری لینوکس (Linux) تولید شد، این دوربین‌ها براساس استانداردهای HTTP و RTSP طراحی گردیده بود و از استانداردهای IP برای ارسال تصاویر در قالب اطلاعات (Data) استفاده می‌کرد. دوربین مداربسته از طریق ثبت اطلاعات تصویری یک محیط امکان پیگیری شخصی یا قضایی پس از وقوع جرم را مهیا می‌کند. امروزه استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته در سطح شهر به بخشی از روند پیگیری پلیس و سازمان‌های امنیتی تبدیل شده. داشتن تصویر از محل وقوع جرم، روند اجرای آن یا افراد متخلف درگیر، امکان پیگیری و جلب مجرمین را به شدت بالا می‌برد. از منظر قضایی نیز تصویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته به عنوان یک مدرک کاملاً معتبر شناسایی می‌شود و می‌توان به راحتی به آن استناد کرد.

در گذشته رزولوشن دوربین مداربسته را با واحدی به نام تی وی لاین می شناختند که بعد از ورود تکنولوژی های جدید و تغییر نیاز مصرف کنندگان، رزولوشن ها با واحدی به نام مگا پیکسل شناخته می شوند.

در ادامه به تاریخچه دوربین مدار بسته میپردازیم:

اولین رونمایی دوربین مدار بسته

اولین رونمایی دوربین مداربسته در اماکن عمومی در سال ۱۹۱۳ در آمریکا توسط یک مهندس آلمانی به نام والتر بروش مخترع دوربین مداربسته انجام شد.

 

انواع دوربین مدار بسته

بر اساس نوع حسگر:

  • حسگر سی سی دی (CCD)
  • حسگر پیکسل-فعال (CMOS)

بر اساس نوع سیگنال خروجی:

  • آنالوگ:

در این مدل دوربین اطلاعات به صورت سیگنال های آنالوگ ارسال می شود.

  • دیجیتال:

این مدلدوربین اطلاعات را به صورت دیجیتال و تحت پروتکل های شبکه ارسال می کند.

بر اساس نحوهٔ انتقال تصاویر:

  • با سیم
  • بی سیم

بر اساس محل نصب:

  • محیط داخلی (سقف دار)
  • محیط بیرونی (فضای باز)

منبع: ویکی پدیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *