مقاله

چرا باید ردیاب موتور سیکلت بخریم؟

چرا-باید-ردیاب-موتور-سیکلت-بخریم؟-(برتا-الکترونیک)

چرا باید ردیاب موتور سیکلت بخریم؟ امروزه از موتورسیکلت در شهرهای بزرگ همچون تهران به دلیل پر ترافیک بودن خیابان ها زیاد استفاده می شود، چرا که رفت و آمد را تسریع می کنند. بنابراین استفاده از این وسیله نقلیه در خیابان های پر ترافیک کاربردی است. اما همسو با افزایش تعداد موتورها در خیابان، شاهد سرقت های بیشتری از این وسیله نقلیه هستیم. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما جهت تامین امنیت موتور سیکلت راهنمایی کنیم.

کاربرد ردیاب موتور سیکلت

امروزه با پیشرفت سیستم‌های امنیتی ورود ردیاب ها به بازار، برای جلوگیری از سرقت و همچنین یافتن وسیله نقلیه ربوده شده آسان‌تر شده است. همانطور که میدانید ربودن موتور سیکلت نسبت به وسیله نقلیه های دیگر آسان تر است و به همین جهت نصب ردیاب موتور سیکلت ضروری می باشد. از مهمترین کاربرد ردیاب موتور سیکلت:

  • از طریق هشدار روشن شدن موتور می توان از به سرقت رسیدن آن جلوگیری به عمل آورد.
  • قابلیت ردیابی سارقان به وسیله ارسال اطلاعات مکانی دقیق در هر نقطه از زمین
  • قابلیت کنترل از راه دور موتور سیکلت و خاموش کردن آن
  • دریافت اطلاعات دقیق مسیرهای طی شده با موتورسیکلت
  • قابلیت تعیین محدوده جغرافیایی مجاز جهت حرکت
  • قابلیت مشخص کردن سرعت مجاز برای حرکت

هدف از طراحی جی پی اس موتور  و تولید آن ها، ارائه اطلاعات دقیق به صاحبان موتور سیکلت است، به همین جهت امنیت این وسیله نقلیه را به خوبی تأمین می‌کند

نحوه نصب ردیاب موتور سیکلت

نحوه نصب آن به نوع و برند ردیاب موتور سیکلت بستگی دارد. بعضی مدل ها بدون نیاز به سیم کشی قابل نصب است، به این نوع ردیاب های آهنربایی گفته می شود. این مدل GPS انرژی خود را از طریق یک باتری خارجی تامین می‌کنند و فرایند نصب آن بسیار ساده می باشد. اما برخی ردیاب ها برای نصب آن نیازمند سیم‌کشی و اتصال به منبع برق موتور است.

مرحله اول:

اگر قصد خرید ردیاب دارید ابتدا باید سیم کارت خود را داخل دستگاه ردیاب بگذارید:

فعال کردن رومینگ سیم‌ کارت: اگر میخواهید ردیاب خارج از کشور نیز به کار خود ادامه دهد نیاز است که حتما رومینگ سیم‌کارت استفاده شده را فعال کنید.

پین‌ کد سیم کارت را غیرفعال کنید: درصورتی که سیم کارت همراه اول دارید،  پین کد آن را غیرفعال کنید.

زبان سیم‌ کارت را انگلیسی انتخاب کنید: با توجه به اینکه میزان شارژ باقی مانده‌ی سیم کارت را از طریق USSD دریافت می‌کنید، باید حواستان باشد که زبان سیم کارت را انگلیسی انتخاب کنید.

اگر قصد خرید دارید، با مراجعه به بخش ردیاب موتور سیکلت می توانید انواع مدل ردیاب موتور سیکلت را در فروشگاه برتا الکترونیک مشاهده نمایید.

بهترین-محل-نصب-ردیاب-موتور-سیکلت

مرحله دوم:

بهترین محل نصب ردیاب موتور سیکلت:

بهتر است محلی را برای نصب ردیاب روی موتور سیکلت انتخاب کنید که به آسانی پیدا نشود، چرا که هدف اصلی از خرید جی پی اس موتورسیکلت مخفی بودن آن از دید سارقان است. هنگام نصب به این نکات نیز باید توجه داشته باشید:

دستگاه GPS  از دو آنتن GSM وGPS داخلی تشکیل شده است. در هنگام نصب، اطمینان حاصل کنید که سطح دستگاه ردیاب به سمت بالا باشد و زاویه شیب افقی آن 15 درجه باشد.

تمام اشیا فلزی و شیشه‌ای در انتقال سیگنال‌‌های ردیاب اختلال ایجاد می‌کنند به همین جهت در حین نصب دقت کنید که با سطح فلزی برخورد نکند.

به این نکته توجه کنید، هنگام نصب با کابل یا نوارچسب دو طرفه‌ی عریض دستگاه را در موقعیت خود ثابت نگه دارید تا از افتادن آن به دلیل لرزش‌ها و تکان‌‌های شدید موتور جلوگیری شود.

اگر دستگاه ضد آب نیست، باید قبل از نصب، آن را در یک کیسه‌ی پلاستیکی بپیچید تا اثر پاشش آب دچار مشکل نشود.

مرحله سوم:

سیم کشی و نصب ردیاب بر روی موتور سیکلت:

معمولا GPS موتور ها از سه دسته‌ی اصلی سیم تشکیل شده اند:

برق اصلی دستگاه (سیم قرمز):  سیم برق دائمی ردیاب هست و به سیم یا سوکتی از موتورسیکلت وصل می‌شود که در هر دو حالت، روشن و خاموش بودن موتور، برق درون آن وجود داشته باشد.

برق سوئیچ (سیم زرد): جهت تشخیص این که موتور چه زمانی روشن و چه زمانی خاموش است، این سیم را به سیمی در موتورسیکلت متصل می‌کنیم که با باز شدن سوییچ، برق درون آن جریان پیدا می‌کند.

اتصال به بدنه (سیم مشکی): سیم منفی یا مشکی نیز به هر قسمت فلزی موتور یا سیمی که قطب منفی موتور را تامین می‌کند متصل می‌شود.

اگر دستگاه ردیاب شما به قابلیت خاموش کردن از راه دور نیز مجهز باشد، علاوه بر این سه سیم، یک سیم دیگر به رنگ نارنجی نیز دارد.

مرحله چهارم:

راه اندازی ردیاب و تست آن جهت عملکرد صحیح:

زمانی که سه مرحله بالا را انجام دادید باید اپلیکیشن مورد نظر را دانلود و بر روی گوشی موبایل یا لپ تاپ خود نصب کنید. جهت راه‌اندازی اپلیکیشن نیز تنها باید وارد اپلیکیشن شده و شماره‌ی سیم‌کارت خود را وارد کنید تا به دستگاه متصل شوید.

حالا دستگاه را روشن کنید و تست های لازم را انجام دهید. ببینید قدرت سیگنال خوبی دارد؟ ببینید موقعیت مکانی موتورسیکلت به‌درستی و دقیق ردیابی می‌شود؟

اگر ردیاب موتور سیکلت شما سیمی بود، دقت نمایید تا دستگاه بدون ایراد و توسط یک نصاب به موتور شما نصب شود.

بهترین ردیاب موتور سیکلت

ویژگی هایی که بهترین جی پی اس موتورسیکلت در اختیار صاحبان موتور سیکلت قرار می‌دهد به شرح زیر است:

امکان کنترل موتورسیکلت از راه دور

افزایش ایمنی و محافظت از موتورسیکلت در برابر سرقت

دارای حسگرهای قوی در ردیاب

پردازش پر قدرت

باطری پر قدرت

خرید-ردیاب-موتور-سیکلت

چرا باید ردیاب موتور سیکلت بخریم؟

همانطور که گفته شد یکی از سریعترین وسیلع نقلیه ای که سرقت آن راحت انجام میگیرد سرقت موتورسیکلت میباشد چرا که در کمترین زمان ممکن می توان آن را به سرقت برد. بهتر است بدانید سرقت موتور سیکلت کمتر توسط پلیس مورد پیگیری قرار می گیرد زیرا سارقان به سرعت قطعات موتور را جدا کرده و آنها را می فروشند به همین دلیل پیدا کردن سارقان کار دشواری است. اگر ردیاب را بر روی موتور سیکلت خود نصب کنید، در صورت سرقت موتور می توانید  بصورت آنلاین موتور خود را ردیابی کنید و با فرستادن پیامک از موقعیت جغرافیایی موتور سیکلت آگاه شوید و سریعا یک پیامک بفرستید تا موتور خاموش شود.

قیمت ردیاب موتور سیکلت

از انواع ردیاب می توان به ردیاب باسیم و بی سیم اشاره کرد. قیمت ردیاب موتور سیکلت بستگی به نوع و برند آن دارد. همانطور که میدانید امروزه با افزایش سرقت از موتور نصب ردیاب موتور به امری واجب تبدیل شده است و مالک موتور سیکلت با نصب آن  از هشدارهای لازم مطلع میشود.

سوالی که اکثر افراد در ذهن خود دارند این است که چرا کارخانه های تولید کننده موتور سیکلت ها یا خودرو ها را به همراه سیستم های امنیتی همچون دزدگیر یا ردیاب تحویل نمیدهند؟

جواب سوال این است که سیستم های امنیتی خودروها قیمت هایی از چند صد هزار تومان تا چندین میلیون تومان دارند و هر فرد بسته به نیاز خود میتواند مدل مد نظر خود را تهیه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *