مقاله

چشم خطی دزدگیر چیست؟

چشم خطی دزدگیر چیست؟ یک سیستم اعلام سرقت جهت حفاظت از اماکن پیرامونی طراحی و تولید شده است. چشم خطی دزدگیر یکی از اصلی ترین لوازم جانبی سیستم اعلام سرقت محسوب می شود، به جهت حفاظت از مکان های مختلف نظیر: اتاق ها، روی دیوارها، درب ها و پنجره ها و… طراحی و تولید شده اند. چشم خطی ها با استفاده از تکنولوژی مادون قرمز فعال ساخته می شوند. قابل ذکر است سنسورهایی که از مادون قرمز استفاده میکنند به دو صورت هستند: 1 سنسورهای مادون قرمز فعال (Active IR Sensors) 2- سنسورهای مادون قرمز غیر فعال (Passive IR Sensors)

در ادامه مقاله چشم خطی دزدگیر چیست؟  با ما همراه باشید:

 

انواع چشم خطی

چشمی خطی های دزدگیر با توجه به نوع اتصال به دستگاه حفاظتی به دو دسته تقسیم می شوند:

چشم خطی باسیم :

برخی سنسورها از طریق سیم به زون دستگاه محافظتی وصل می شوند. این نوع از چشم خطی دزدگیر که معمولا تغذیه ای بین 9 تا 16 ولت دارند، در گیرنده هایشان یک خروجی برای اتصال به دستگاه حفاظتی وجود دارد. این خروجی می تواند یک کنتاکت بسته N.C.(Normally Close) و یا یک کنتاکت باز N.O.(Normally Open) و یا حتی به وسیله یک جامپر قابل انتخاب باشد.

 

چشم خطی بی سیم :

این نوع از چشمی ها دیگر نیاز به سیم کشی تا دستگاه مرکزی محافظتی ندارند و بصورت بی سیم یا وایرلس  به دستگاه  مرکزی حفاظتی متصل می شوند و دارای باطری قابل تعویض هستن و  ولتاژ مورد نیاز این نوع سنسورها از طریق باتری تامین می شود. قابل توجه کاربران که حتما میبایست فرکانس سنسور بی سیم با فرکانس دستگاه مرکزی حفاظتی یکسان باشد.

چشمی خطی دزدگیرها می توانند ارتفاع های مختلفی را پوشش دهند. چشم دزدگیر حرکتی مادون قرمز منفعل یا PIR براساس ارتفاع پوشش دهندگی  به 2 دسته بیم دتکتور دزدگیر و بیم فنسی دزدگیر تقسیم می شوند.

بیم دتکتورها یکی از لوازم اعلام حریق محسوب می شوند که می توانند از 1 تا 4 بیم تولید کنند و بر اساس تعداد بیم ها، تا ارتفاع 40 سانتی متر را پوشش می دهند و و نیاز به کابل کشی ندارند. بیم های فنسی سطح ویسع تری را پوشش میدهند و می توانند ارتفاع 76 سانتی متر تا 108 سانتی متر را محافظت نمایند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *