مقاله

آشنایی با پنل دزدگیر اماکن

آشنایی با پنل دزدگیر اماکن : پنل های دزدگیر جهت حفاظت مکان های مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع دستگاه پنل دزدگیر اطلاعات را از سنسور ها دریافت کرده و بعد از تجزیه و تحلیل، بروز خطر را گزارش می دهد.

در این مقاله قصد داریم به سولات شما در زمینه پنل دزدگیر اماکن پاسخ دهیم :

  • 1- پنل دزدگیر اماکن چیست  ؟
  • 2- نحوه کارکرد پنل دزدگیر اماکن چگونه است ؟
  • 3- اجزای پنل دزدگیر اماکن و نقش هر کدام از اجزا ؟

آشنایی-با-پنل-دزدگیر-اماکن

امروزه با توجه به افزایش سرقت ها، تامین امنیت به یکی از عوامل مهم و ضروری در جامعه تبدیل شده است. بنابراین جهت ارتقا امنیت خانه ، مغازه، شرکت ها و … می توان اقدامات مختلفی انجام داد که یکی از آن اقدامات نصب دزدگیر می باشد که یک سیستم امنیتی ، جهت محافظت از اشخاص و اموال، آرامش خاطر را ارائه می دهد که یکی از سیستم های امنیتی و حفاظتی پرطرفدار و کاربردی می باشد زیرا امروزه این سیستم امنیتی پیشرفت زیادی داشته است در حقیقت با تولید صدا می توانند اطلاع رسانی مختلف از طریق پیامک و تماس (سیم کارت) مالک را از وضعیت موجود آگاه کنند.

می توانید برای خرید دزدگیر اماکن بر روی لینک کلیک کنید.

 

پنل دزدگیر اماکن چیست  ؟

پنل دزدگیر اماکن یا PCU یا ACP  از مهمترین بخش سیستم دزدگیر اماکن محسوب می شود. در حقیقت پنل دزدگیر به عنوان قلب سیستم به شمار می رود.پنل دزدگیر اطلاعات را از سنسور ها دریافت کرده و بعد از تجزیه و تحلیل، بروز خطر را گزارش می دهد. همه اجزایی سیستم به پنل دزدگیر باید متصل شوند و در واقع قابلیت دادن فرمان و دستور به بخش ‌های دیگر را دارد.

پنل  های دزدگیر اماکن از چندین برد الکترونیکی تشکیل شده اند که این بردها از چندین زون ایجاد شده اند و هر زون دربرگیرنده بخش خاصی از ساختمان و یا یک طبقه هستند که در آخر همه این قطعه ها در یک جعبه قرار می گیرد که یک پنل را ایجاد می کندد. نکته مهم قابل توجه کاربران، درون محفظه پنل ها یک باتری وجود دارد که در صورت قطعی برق این باتری فعال می شود.

 

نحوه کارکرد پنل دزدگیر اماکن چگونه است ؟

پنل های دزدگیر می توانند از چندین زون پشتیبانی کنند. زون جهت مدیریت و کنترل سنسورهای دزدگیر اماکن و چشمی ها به کار می‌رود. در صورتی که سنسور یا چشمی‌ها حرکت مشکوکی را احساس می‌کنند، آن را به کنترل پنل دزدگیر اطلاع می‌دهند. و با توجه به تنظیماتی که قبلا روی پنل صورت گرفته شده است، آنالیز کرده و تشخیص داده که آن حرکت خطرناک بوده یا خیر. در نتیجه بر اساس آن آژیر یا اعلام هشدار های متفاوت فعال می شود.

 

اجزای پنل دزدگیر منزل و نقش هر کدام از اجزا ؟

دستگاه های دزدگیر اماکن در برند های مختلف با امکانات متفاوت در بازار موجودند. قابل ذکر است که ایران در طراحی و تولید این سیستم امنیتی اماکن در جایگاه خوبی قرار دارد. در نصب تمامی دزدگیر اماکن به یک شکل و شیوه می باشد بنابراین می توان گفت پنل دزدگیر دارای بخش های یکسانی هستند. در اینجا اجزای مهم پنل دزدگیر اماکن را نام میبریم:

1 – تغذیه
2- کاکنکتور
3- کانکتور aux و SlR
4- کانکتور SPK
5-کانکتور TEL

در ادامه مقاله آشنایی با پنل دزدگیر اماکن به هر کدام از اجزای نامبرده شده میپردازیم:

 

تغذیه دستگاه پنل دزدگیر

ابتدا برای راه اندازی دزدگیر اماکن، میبایست تغذیه دزدگیر را تأمین کرد. پنل دزدگیرها مجهز به یک ورودی برق شهر هستند و همینطور باید یه باطری جداگانه وصل کنیم تا در زمانی که برق قطع شد، باتری دزدگیر فعال شود. بنابراین دستگاه دزدگیر اماکن به یک برق شهر و یک ترانس که داخل جعبه پنل موجود است، جهت کار کردن نیاز دارد. وظایف ترانس ها، تبدیل برق شهر متناوب (Ac) به برق مستقیم (DC) و با ولتاژ 12 می باشد.

ترانس دزدگیر املکن دارای دو ترمینال است که نول و فاز برق شهر را به آن وصل می ‌کنیم. سپس بعد از اقدام اتصال ترانس به برق شهر نیز دستگاه دزدگیر روشن شده و شروع به کار کردن مینماید.

 

کانکتور دستگاه پنل دزدگیر اماکن

مرحله بعد اتصال کانکتور باتری می باشد. باتری را میبایست باتوجه به قطب های مثبت و منفی متصل نمایید به این نکته توجه نمایید که قطب مثبت به رنگ سیاه و قطب منفی به رنگ قرمز می باشد.

  • کانکتور aux و SlR : وظیفه این کانکتور تأمین لوازم جانبی دزدگیر اماکن می باشد.
  • کانکتور SlR: کلمه SIR نیز مخفف Siren است که باتوجه به اتصال قطب های مثبت و منفی، می توانید آژیر را به آن وصل نمایید.
  • کانکتور SPK : مخفف کلمه Speaker  می باشد که می توانید بلندگو را به آن وصل نمایید
  • کانکتور TEL: با این کانکتور می توانید خط تلفن شهری خود را به آن وصل نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *