مقاله

آموزش نحوه نصب دزدگیر اماکن

آموزش نحوه نصب دزدگیر اماکن را در این مقاله میپردازیم ابتدا باید به مزیت نصب دزدگیر اماکن ( Home alarm ) بپردازیم که سبب آرامش و امنیت مالکان مغازه، خانه، ویلا و….می شود. به وسیله دزدگیر به تامین امنیت کمک کرده و آمار سرقت ها را کاهش میدهند. هنگامی که دزدگیر اماکن را در ساختمان خود نصب می کنید و حتی با قرار دادن تابلو، دیگران را در جریان میگزارید، در نتیجه احتمال سرقت به آن ساختمان بسیار کاهش پیدا می کند. دزدگیر اماکن یکی از تجهیزات سیستم های امنیتی می باشد که می تواند در اماکن مختلف همچون منزل، ساختمان های تجاری، ویلا نصب شود و در صورت وقوع سرقت با استفاده از هشدار آژیر و یا ارسال پیاک و تماس  اطرافیان را از وجود خطر مطلع می کند.

آموزش نصب دزدگیر اماکن

دزدگیر های اماکن در انواع مختلف تولید و روانه بازار می شوند که نحوه نصب دزدگیر های اماکن در انواع برند یکسان می باشد در واقع با تسلط بر یک برند می توان دزدگیر های اماکن در سایر برند ها را نیز نصب کرد.

 

    آموزش سیم کشی و نصب دزدگیر اماکن

 

– سری کردن چشمی دزدگیر

اقداماتی که در ابتدا باید انجام داد، سری کردن چشمی دزدگیر است. قابل توجه کاربران که اگر تعداد رادار دزدگیر بیشتر از یک عدد بود حتما باید آموزش نصب چشمی دزدگیر و سری کردن چشمی را به صورت کامل آموزش دید.

اکثر دستگاه های دزدگیر اماکن دارای ۴ تا ۶ زون میباشد که میبایست ۴ تا ۶ عدد چشمی را به صورت مستقیم و موازی به زون ها وصل کرد و فرمان آلارم به وسیله دستگاه دزدگیر صادر می شود. اما اگر تعداد چشمی های دزدگیر بیشتر از تعداد زون ها باشد باید سری کردن چشمی دزدگیر را انجام دهیم. برای سری کردن چشمی دزدگیر باید از کانکتور های com و nc استفاده کرد. پس از اتصال تغذیه به تمامی چشمی های دزدگیر باید در مدار هر زون یک حلقه بسته ایجاد کرد.

– نصب اسپیکر

معمولا هر دستگاه دزدگیر مجهز به آلارم صوتی و نوری هستند که برای نصب بلندگو میبایست، سیم های خروجی از بدنه اسپیکر به SPK را نیز بلندگو ها را نصب کرد.

– نصب آژیر پیزو

آژیر پیزو یا هشداردهنده صوتی، می توان با رعایت استاندارد قطب مثبت و منفی به دستگاه مرکزی دزدگیر متصل کرد. قابل توجه کاربران دو رشته سیم قرار گرفته که رنگ قرمز نشان دهنده قطب مثبت و سیم مشکی قطب منفی می باشد.

– نصب پدال به دزدگیر اماکن

پدال دزدگیر جهت اعلام خطر و صدا آژیر در آوردن دزدگیر در مواقعی که دزدگیر در حالت حفاظت نیست استفاده می شود. پدال دزدگیر اماکن دارای سه سیم خروجی است که یکی از سیم های خروجی مشترک می باشد و بر اساس خروجی زون 24 ساعته (زون 24 ساعته هر زمان تحریک شود آژیر دستگاه دزدگیر به صدا در می آید) یکی از دو سیم خروجی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

– نصب مگنت بر روی دزدگیر اماکن

یکی از سنسورهای پرکاربرد دزدگیر اماکن می باشد. مگنت از دو قسمت سنسور و آهنربا تشکیل شده است. قابل ذکر است که مگنت ها به صورت باسیم و بی سیم تولید میشوند. مراحل نصب مگنت بیسیم ابتدا باید جامپر های آن به دستگاه دزدگیر را ست کنید.

– نصب شوک سنسور بر روی دزدگیر های اماکن

شوک سنسورها در قسمت درب ها یا دیوارها نصب میشوند و در مواقعی که به درب ضربه وارد شود هشدار آلارم فعال می شود. برای نصب شوک سنسور همانند سیم کشی چشمی ها عمل می کند و از 3 سیم مورد استفاده قرار می گیرد که دو رشته برای تغذیه و دو رشته برای فرمان می باشد.

– نصب دتکتور اعلام حریق

دتکتورها یک سنسور تشخیص دود و یا آتش است که به دزدگیر اماکن متصل میشود. نصب دکتور به وسیله دو رشته سیم قابل انجام است. کافیه دو رشته سیم را به 4 زون با رعایت قطب مثبت و منفی متصل کنید.

– نصب باتری به دستگاه دزدگیر اماکن

باطری دزدگیر را بر اساس چشمی های موجود، آمپر مناسب را انتخاب میکنیم. جهت نصب باتری بر روی دزدگیر اماکن کانکتور مثبت را به مثبت BAT وصل میکنیم و کانکتور منفی باطری به منفی BAT متصل میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *