مقاله

معرفی انواع دزدگیر اماکن

معرفی انواع دزدگیر اماکن : انواع دزدگیر اماکن بر اساس نوع کارکرد و بودجه شما و سطح انتظار شما از حفاظت بستگی، دارد. امروزه باتوجه به افزایش سرقت در شهرهای بزرگ، نصب دزدگیر اماکن یکی از راهکارهای بالا بردن امنیت خانه است که به طور کلی یک روش برای جلوگیری از ورود سارقین است. ما در این مقاله شما را با انواع دزدگیرهای اماکن آشنا میکنیم تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

معرفی انواع دزدگیر اماکن

هر یک از دزدگیر های اماکن از تکنولوژی خاصی استفاده شده اند که میتوان بر اساس نیاز و نصب مکان مورد نظر استفاده کرد.1 دزدگیر اماکن هشدار دهنده ساده 2- دزدگیرهای تلفن های شهری یا ثابت 3 دزدگیرهای تلفن کننده از طریق سیم کارت 4دزدگیرهای اماکن بی سیم. در ادامه مقاله به معرفی هر یک از این دزدگیرهای نام برده شده می پردازیم.

دزدگیر اماکن هشدار دهنده ساده

در این نوع دستگاه دزدگیر فقط تنها با یک آژیر معمولی از وجود خطر هشدار داده و اطرافین را آگاه می کند. این مدل دزدگیر با صدا درآمدن زنگ هشدار (آژیر) جهت هشدار به اطرافیان نزدیک مکان و همچنین ترساندن سارقین می باشد. این نوع دزدگیر اماکن یکی از قدیمی ترین  و ساده ترین نوع دزدگیرها محسوب می شود. یکی از معایب این نوع دزدگیرها تولید سر و صدای زیاد و ایجاد مزاحمت همسایگان می شود بنابراین برای ساختمان های کم خطر که مقدار کمی اشیای با ارزش دارند، مناسب است.

دزدگیر اماکن تلفن های شهری یا ثابت

این نوع دزدگیر اماکن باید محل مورد نظر از خط تلفن ثابت برخوردار باشد که در هنگام نصب به وسیله یک کابل، دستگاه دزدگیر را به تلفن ثابت مورد نظر وصل نمود. می توانید شماره های قابل اعتماد را وارد سیستم نمایید تا در وقوع خطر، دستگاه دزدگیر به صورت اتوماتیک پس از اعلام خطر با آن شماره ها تماس بگیرد. همچنین قابلیت تماس با پلیس و پخش پیغام صوتی از پیش تعریف شده را دارد. اما یکی از معایبی که این نوع سیستم دارد، امکان قطع کردن کابل تلفن توسط سارقین می باشد که کاملا  ارتباط دستگاه دزدگیر به طور کامل قطع خواهد شد.

معرفی-انواع-دزدگیر-اماکن

دزدگیر اماکن سیم کارتی

دزدگیر سیمارتی یکی از بهترین سیستم های امنیتی و حفاظتی اماکن است که کاربرد فراوانی دارد. این نوع از دزدگیر اماکن همانند دزدگیر خط ثابت محدودیت ندارد. این نوع دزدگیر برای نصب نیاز به کابل کشی  داشته و مجهز به باطری با قابلیت شارژ در زمان طولانی مدت را فراهم میکند که به این وسیله سارقین با قطع برق و یا تلفن منزل نمیتوانند دزدگیر را از کار بیاندازند. یکی دیگر از مزایای دزدگیر اماکن سیم کارتی این است که نسبت به بی سیم به نگهداری کمتری نیاز دارد.

دزدگیر اماکن بی سیم

این نوع سیستم های هشدار دهنده با استفاده از باطری کار می کنند و در هنگام نصب نیاز به سیم کشی ندارد. بنابراین برای نصب آن نیاز به تخصص ندارید و در کمترین زمان قابل نصب است. دزدگیر بی‌سیم با دو فرکانس 433 مگاهرتز و 315 مگاهرتزاستفاده می‌کنند که درصد خطای را کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *