مقاله

معرفی دستگاه DVR

معرفی دستگاه DVR مخفف آن برابر است با DIGITAL VIDEO RECORDER یک ضبط کننده تصاویر مختصر شده یک سیستم کامپیوتری می باشد و اغلب آنها بر روی سیستم عملیاتی LINUX عمل می کنند این ضبط کننده های دیجیتال تصاویر آنالوگ را از دوربین های مدار بسته دریافت کرده و به صورت الکترونیکی ذخیره می کنند. و می توان یکی از نقاط قوت دی وی آر نیز کیفیت بالا ضبط تصاویر در این دستگاه را اشاره کرد. در ادامه این مقاله به معرفی دستگاه DVR بیشتر میپردازیم:

 

کاربرد دستگاه DVR

ضبط تصاویر دوربین‌های مداربسته: از طریق دستگاه DVR می‌توان تصاویر دوربین‌ها را (توسط هارد دیسک نصب شده در دستگاه) ضبط و مجدداً بازبینی یا پشتیبان‌گیری کرد.

مشاهده تصاویر دوربین‌های به صورت یکپارچه: با اتصال دستگاه DVR به نمایشگر شما می‌توانید تصویر تمامی دوربین‌ها را به صورت یکپارچه در یک صفحه ببینید.

تنظیم تصاویر و ضبط: DVR به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر را به نحوه دلخواه خود تنظیم کنید. این تنظیمات شامل تنظیمات نور و رنگ، تنظیمات نوع و زمان‌بندی ضبط خواهد بود.

امکان اتصال به شبکه یا انتقال تصویر: از طریق پورت LAN موجود بر روی دستگاه DVR شما می‌توانید تصاویر دوربین‌های خود را به محیط شبکه کامپیوتری وارد کرده یا آن‌ها را از طریق اینترنت ببینید.

کنترل دوربین‌های گردان: از طریق پورت RS485 موجود بر روی دستگاه DVR شما می‌توانید دوربین‌های گردان یا دوربین‌های زوم را کنترل کنید.

 

مزایای دستگاه ضبط تصاویر  دی وی آر

کیفیت ضبط تصاویر در دستگاه DVR به مراتب بالاتر است و این کیفیت در طول زمان کاهش نمی‌یابد.

ضبط دیجیتال تصاویر همچنین امکان انتقال تصاویر بر روی رایانه‌های شخصی، CD یا DVD را به سادگی میسر می‌کند.

پس از گرفتن کپی کیفیت تصاویر به هیچ وجه کاهش نمی‌یابد.

اتصال آسان این دستگاه به شبکه یا اینترنت امکان مشاهده تصاویر از راه دور را فراهم می‌کند.

جست جوی دیجیتال امکان دسترسی به قسمت‌های مختلف تصاویر را به سادگی ایجاد می‌کند.

این دستگاه همچنین امکان ضبط و پخش تصاویر به صورت هم زمان را ایجاد می‌کند

 

منبع: ویکی پدیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *